Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

kayra amanos logo

“Sektörde Farkındalık Yaratan Marka Oluşumu Hedefliyoruz”
Yeni oluşum sürecini değerlendiren Amanos Mimari Yapı Sistemleri Pazarlama Müdürü Burak ALPMAN;  “Hedefimiz; dinamik ve konusunda uzman kadromuz ile proje yönetimi yolunda hareket eden, gelişen teknolojiyle beraber değişen, müşteri ihtiyaçlarını analiz ederek, yeni ve farklı sistemler geliştiren ve sektörde farkındalık yaratan bir ‘sistem evi’ olmaktır” dedi.

 

 

amanos 1Markanızın yeni oluşum sürecini değerlendirir misiniz?
Amanos Mimari Yapı Sistemleri, aslında 2007 yılında kurulmuş bir firma. 2015 yılı başında yeni bir oluşuma girerek genç, dinamik ve konusunda uzman kadrosuyla proje yönetimi yolunda hareket eden, gelişen teknolojiyle beraber değişen, müşteri ihtiyaçlarını analiz ederek, yeni ve farklı sistemler geliştiren ve sektörde farkındalık yaratan bir ‘sistem evi’dir.

Markanız için oluşturduğunuz pazar geliştirme taktikleriniz nelerdir?
Pazar analizleri yaparak ve büyüme potansiyelimize bağlı olarak pazarlama planımızı oluşturduk. Büyüyen ve sürekli gelişen pazarı takip edebilmek için fuarlara katılıyoruz. Hem sektördeki diğer firmaları inceleme fırsatımız oluyor, hem de yeni müşteriler kazanma şansına sahip oluyoruz. Bunun yanı sıra bölge ziyaretlerinde bulunarak, iş ortaklarımızla temaslarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca pazarlama stratejileri geliştirerek, markamızın bilinirliğini, müşteri zihnindeki algısını yükseltmeyi amaçlıyoruz. Gerek reklam çalışmaları, gerekse günümüzde vazgeçilmez olan internet üzerinden interaktif olarak markamızı tanıtma çalışmalarına devam ediyoruz.

Faaliyet alanlarınızı hangi marka ve kurumlar oluşturuyor?
Faaliyet alanımız yapı sektörü. Dolayısıyla uygulamacılar, mimarlar, danışmanlar ve müteahhitler iş ortaklarımızdan bazıları. Bazıları diyoruz çünkü değişen ve gelişen sektör, yapının farklı alanlarını birbirine yakınlaştırmaya hızla devam ediyor. Marka ve kurum gözetmeksizin, büyük ya da küçük proje demeden teknik kadromuz ile en iyi ve en hızlı hizmeti vermeyi amaçlıyoruz.

Çözüm ortaklarınızın size nasıl ulaşacağı hususunda detaylı bilgi paylaşımı gerçekleştirir misiniz? (Konum bilgisi, e-ticaret sistemleri, referanslar v.s)
Ofisimiz Tekstilkent Koza Plaza’da. Web sitemiz şu an yenilenme aşamasında. İletişim bilgilerimizi ‘www.amanossystem.com’ web sitemizde bulabilirsiniz. Ayrıca son dönemin olmazsa olmazı sosyal medya hesaplarımızdan da Amanos’u takip edebilir, referans işlerimizle, sistemlerimizle ve son projelerimizle ilgili bilgi edinebilirsiniz.

“Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti” ilkesine markanızın yaklaşımını değerlendirir misiniz?
Dürüstlük ve güvenilirlik bizim için müşteri memnuniyetine giden en önemli yol. Bu yolda çizgimizden ödün vermeden, müşterilerimize yüksek kaliteli ürünleri, kısa sürede, ekonomik çözümlerle sunmayı amaç edindik. Yaptığımız iş tamamıyla teknik olduğu için müşteri ihtiyaçlarına en hızlı, en ekonomik ve en yüksek kalitede cevap verecek olan çözümleri üretiyoruz. Bu açıdan tamamıyla farklı bir yapımız bulunduğunu söyleyebilirim.

amanos 2

Yurt içinde ve yurt dışında katılmayı planladığınız / katılım sağladığınız fuarlar hangileridir? İstanbul Turkeybuild Fuarı hakkında öngörüleriniz ve markanıza yansımalarını değerlendirir misiniz?
2015 Turkeybuild Fuarı’na katıldık. Hem mevcut müşterilerimiz, hem de yeni iş bağlantıları kurabileceğimiz ziyaretçilerimizle bir araya geldik. Bizim açımızdan verimli ve keyifli geçen bir fuar oldu. 2015 yılı içerisinde yurt içi fuarlara katılımlarımıza devam etmeyi planlıyoruz. 2016 yılında da İstanbul’da düzenlenecek olan ‘Sürdürülebilir, Güvenli Şehirler için Yapı Malzemeleri ve Teknolojileri Fuarı’ Sesa Build’e ve Turkeybuild 2016 Fuarı’na katılmayı planlıyoruz.
Amanos Mimari Yapı Sistemleri olarak; doğaya duyarlı, sürdürülebilir bir çevrenin sorumluluklarını üstlenen ve bu çerçevede faaliyet göstermeyi ve hizmet vermeyi ilke edinen bir firmayız. Ayrıca, uluslararası pazarda marka bilinirliğimizi sağlamlaştırmak adına, 2017 Almanya BAU Münih Fuarı’na katılmayı planlıyoruz. Bu uzun vadeli strateji; dinamik ve gelişime açık ekibimizin, yarınını bu gününden görebilmesini ve ivmesini gün geçtikçe daha da ileriye yükseltmesini sağlıyor. Potansiyeli ve karlılığı yüksek pazarları belirlemeye ve bu pazarlarda çalışmaya ağırlık veriyoruz.

Fuarların firmalar arası rekabet gücüne etkisi hakkında neler söylemek istersiniz?
Ulusal ve uluslararası pazarda, sektördeki yenilikleri ve rakipleri takip edebilmek, mevcut müşterilerimizi koruyarak, yeni müşteriler kazanmak adına fuarlar tam bir buluşma noktası. Mimari sistemlerin gelişimini izlemek, müşteri beklentilerini öğrenmek ve sektöre yenilikler katmak adına etkili olacağını düşünüyorum. Rekabet firmaları geliştiren, motive eden bir unsurdur. Biz de bu anlamda fuarları önemsiyor ve daha çok katılım gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Markanızın sürdürülebilir ekonomiye sağlayacağı katkılar nelerdir?
Amanos Mimari Yapı Sistemleri olarak, topluma ve çevreye karşı sorumluluğumuzu bilerek, ekolojik dengeye zarar vermeden, doğal kaynak kullanımını en aza indirerek ve enerji verimliliğini artırarak, sürdürülebilir ekonomi çerçevesinde faaliyet gösterme ve hizmet vermeyi ilke ediniyoruz. Bu doğrultuda çalışanlarımızı, tedarikçilerimizi ve paydaşlarımızı bilinçlendirmeyi ve teşvik etmeyi amaçlıyoruz. Tüm iş süreçlerimizde dinamizme, yeniliklere ve yaratıcılığa değer veriyor, araştırma ve geliştirmeye yatırım yapıyoruz.

amanos 3

İhracat gerçekleştiriyor musunuz? Hangi ülkeler olduğu hakkında bilgi verir misiniz?
İran ve Azerbaycan’da ofislerimiz mevcut. Koordineli olarak projelerimizi takip ediyoruz. Müşterilerimizin gereksinimlerine göre sistemler geliştirip, çözüm ortaklığı sunuyoruz. Değişen gereksinimleri önceden görüp, proaktif bir yaklaşımla hızla çözüm üretmeye çalışıyoruz.

Sektörünüzün Avrupa ve Dünya’daki gelişmeleri hakkında öngörüleriniz nelerdir?
Alüminyum sistemler, binaların görsel ve işlevsel açıdan en önemli yapı malzemesidir. Sistemlerimizde sürdürülebilir, güvenli, çevreye duyarlı ve enerjiyi maksimum seviyede koruyan bir çizgi işliyoruz. Amacımız en kısa sürede takip eden değil takip edilen ve gelişmeleriyle sektöre ilham veren bir sistem evi olmak.
Sektörde gelişimini hiçbir zaman kesmeyen ve çareye ihtiyaç duyulduğunda kapısının çalınmasının zorunlu olduğu markaların hiç birinin üzerinde parkur baskısı yoktur. Sırtında hiçbir yük olmayan, canlı yük olana göre daha hızlı koşar. Bu sebeple pazarda sahip olacağımız başarı hem tesadüf olmayacaktır, hem de doğanın gereği gerçekleşecektir.
Türkiye’de büyüyen inşaat sektörüyle birlikte alüminyum sektörü de gelişiyor. Türk alüminyum sektörü de son yıllarda özellikle yeni yatırımlar sayesinde dünya pazarlarında rekabet edebilir seviyelere ulaşmıştır.

2015 yılında markanız için belirlemiş olduğunuz hedefleriniz, beklentileriniz ve bu doğrultuda gerçekleştireceğiniz yatırımlar, projeler nelerdir?
2014 yılı bizim için verimli bir yıl oldu. 2015 yılında da hedeflerimize ulaşacağımızı öngörüyoruz. Bu doğrultuda çalışmalarımıza emin adımlarla devam ediyoruz. Bayi ağımızı genişleterek, yeni projelerle sektörde yerimizi sağlamlaştırmayı hedefliyoruz. Marka bilinirliğimizi artırmaya yönelik fuar organizasyonları ve pazarlama tanıtım çalışmalarına devam ediyoruz. Ar-Ge ve kalite çalışmalarımıza hız vererek, sistemlerimizi geliştirmeyi müşterilerimize en hızlı ve üst seviyede teknik destek vermeyi sürdüreceğiz. Modern teknolojinin tanıdığı imkânlar doğrultusunda, günümüz tüketici ve mimari taleplerini yerine getiren, test edilmiş alüminyum sistemlerimiz ile kalitemizden taviz vermeden yeni yatırımlar ve projelere katkı sağlıyor olacağız.

Sizin özellikle vurgulamak istediğiniz farklı bir detay var mı?
Dergileriniz ALU&Art ve Win&ART Proje’ye teşekkür eder, yayın hayatlarında başarılar dileriz.

“We Aim Trademark Formation Which will Make Difference in the Sector”
Burak ALPMAN who is the marketing director of Amanos Mimari Yapi Sistemleri has said “Our goal is being a ‘system house’ moving on the way of project management with our dynamic and specialist staff, changing with the developing technology, developing new and different systems by analizing customer needs and making awareness in the sector.”

amanos 4