baransan logoGeleneksel Değerleri Koruyarak, Değişen Dünya’ya Ayak Uyduruyoruz

Baransan Alüminyum Profil Sanayi  A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mirseddin BARAN, Aluexpo Fuarı’nda yaptığımız ziyarete istinaden; “Küçük bir işletmede başladığımız alüminyum  üretiminde bugün dünya markaları  arasında yerimizi aldık. Ülkemizde önemli yatırımlara imza attık. Bu başarılarımıza katkı sağlayan değerli çözüm ortaklarımıza ve Aluexpo Fuarı’nda standımıza teşrif eden misafirlerimize ilgilerinden  dolayı teşekkür ederiz”  dedi.

baransan2

 

Markanızın dünden bugüne sergilemiş olduğu gelişim sürecini değerlendirir misiniz?

Baransan Alüminyum Profil olarak  30 yıldır alüminyum  sektörü içerisindeyiz. İlk adımımız  alüminyum  külçe alım satımı ile başladı. Daha  sonrasında adımlarımızın  hız kazanması ile bugünkü Baransan Alüminyum Profil Sanayi  A.Ş.’nin sektördeki konumu  şekillendi.

Baransan Alüminyum Profil Sanayi  A.Ş. markasının sektördeki  önem  arz  eden konumunun farkındayız.  Bunu elbette ki Baransan’da çalışan arkadaşlarımıza ve birlikte yol aldığımız  firmaların  kalitesine borçluyuz. Kalite politikamızdan ödün  vermediğimiz sürece Türkiye’de birçok firmadan daha iyi konumda yer alacağımızın bilinciyle çalışmalarımıza devam  ediyoruz. Baransan  markası olarak  gelişim  sürecimizi çok  iyi değerlendirdiğimizi ve  kalite  anlamında aralıksız çalıştığımızı  firmaların,  ‘Kaliteniz Çok İyi’ söylemleri  ile tasdiklemiş  bulunmaktayız. Bundan dolayı  da  oldukça gururlandığımızı  ifade edebiliriz.

Üretim hatlarınız, kapasiteleri ve hangi sektörlere hizmet verdikleri hakkında bilgi paylaşır mısınız?

Yıllık 7.000  ton ekstrüzyon, 5.000  ton eloksal, 2.000  ton toz boya   kapasitesine sahibiz, şuan  ağırlıklı  olarak otomotiv sektöründe yer almaktayız. Bunun yanında yapı – dekor  profilleri, duşa kabin,  soba, sigma, beyaz eşya vb. sektörlerde çalışmaktayız.

Rakipleriniz karşısında markanızı destekleyecek  ve  başarısını garantileyecek sürdürülebilir rekabetçi avantajlarınız nelerdir?

En büyük avantajımız teknolojiyi yararlı kullanabilmek. Kalite ve rekabet gücünü yakalamak adına günümüz teknolojisi tüm rakiplerimiz içinde  büyük  bir avantaj. Yalnız teknolojiyi kullanmak  da  beceri ve sabır  istiyor, bizde bunu  başardık. Bu yüzden kalitemizle birlikte rekabetçi gücümüzü yakalamış bulunmaktayız. Çalıştığımız  firmaların bizi tercih  etmesinin  tek  nedeni, yüzey  kalitesi  ve  ürettiğimiz  malzemenin arkasında oluğumuzu hissetmeleridir.

Firmanızın Ar-Ge  ve yeni  teknolojilere bakış açısı ve bu konu üzerinde gerçekleştirmiş olduğunuz çalışmalar hakkında bilgi verir  misiniz?

Yeni teknolojinin  yararı  ortada, yalnız  değerini  yitirmeyen, hakkını veren  herhangi bir makinamızda veya cihazımızda yeniliklere gitmemekteyiz. Bunun yanında Ar-Ge çalışmalarıyla kalitemizi artırmayı tercih etmekteyiz.

Yurt içinde ve yurt  dışında katılmayı planladığınız / katılım sağladığınız fuarlar hangileridir? Fuarların markanıza yansımalarını değerlendirir misiniz?

Baransan Alüminyum A.Ş. olarak  Aluexpo  4’üncü  Alüminyum Teknolojileri, Makina ve Ürünleri İhtisas  Fuarı’nda  çözüm  ortaklarımız  ve yerli-yabancı sektör  temsilcileri  ile bir araya geldik.  Yurt içi ve yurt dışındaki fuar çalışmalarımızda  bundan sonra Alubar,  Alukon ve Alumir markalarımızın sektörel bazda  tanıtım  ve varlığını göstermek adına yer alacağız.

Yurt dışı  pazarlarına bakış açınız ile birlikte önümüzdeki dönemlerde hangi ülkeler ile  ticari ilişkiler geliştirmeyi planladığınızı ifade eder misiniz?

Sorunuzu cevaplamadan  önce  şunu   belirtmek   isterim  ki; Baransan  ihracat departmanında  çalışan arkadaşlarımızın gayretinden çok memnunum. Geçen ay yapmış olduğumuz toplantıda 2016  hedeflerinin % 90 ihracat olduğunu belirtmeleri gayretlerini ve çabalarını ortaya  koymaktadır.

Sorunuza  gelince;  ihracata  önem   vermemizin  en büyük nedeni yurt dışı firmalarının gerçek anlamda kaliteye  önem vermeleri  ve  bizleri  geliştirmeleridir. Bununla birlikte 2016 yılı hedef pazarlarımız arasında Güney  Amerika ve Afrika ülkeleri olduğunu belirtmek  isterim.

Markanızın sürdürülebilir ekonomiye sağladığı katkılardan bahseder misiniz?

Baransan olarak  300  çalışanımıza istihdam sağlamak  bizim için gurur  verici,  bununla birlikte ihracat hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizde ülkemize  tam anlamıyla  hizmet  ettiğimize inanıp  bununla gurur duyacağız.

 

2016  yılına  az  bir  süre kala  markanız için  belirlemiş olduğunuz hedefleriniz, beklentileriniz ve  bu  doğrultuda gerçekleştireceğiniz yatırımlar, projeler nelerdir?

Bundan sonraki  yatırımlarımızın ekstrüzyon üretiminin yanında,  Alubar, Alukon ve Alumir markalarımız üzerine olacağını belirtmek  isterim. Alukon markamızın yönetimi oğlum  Murat BARAN tarafından yapılmaktadır. Murat Bey’in gayretlerine ve çalışma düzenine ileriki zamanlarda sizde şahit olacaksınız. Alukon olarak Baransan’da olduğu gibi ihracat payımızı, ciromuzun % 90’u olarak  hedefledik.

Sizin özellikle vurgulamak istediğiniz farklı bir detay var mı? Şuan  alt yapı  çalışmalarını gerçekleştirdiğimiz BNE markamızla,  solar  enerji  sektöründe yakın zamanda yerimizi alacağımızı  belirtmek  isterim.

Ayrıca fuarda göstermiş olduğunuz yakın ilgi sebebiyle ALU&Art ve Win&ART Proje Dergilerinin yönetim kadrosuna ve ekibine  sonsuz teşekkürlerimiz ile birlikte yayın hayatınızda da başarılar temenni ederiz.

“We Keep Up With the Changing World by Preserving the Traditional Values”

Baransan Alüminyum A.Ş., one of the significant brands of Turkey that produces Aluminum profile, get together with the solution partners and local and foreign  sector representatives at Aluexpo 4th International Aluminum Technologies, Machinery and Products Trade Fair.

Instagram
Powered by OrdaSoft!