sisecam logoCam Sektörünün Küresel Oyuncusu Şişecam Düzcam, Pazardaki  Fırsatları Yakından Takip Ediyor

Türkiye’nin en köklü sanayi kuruluşları arasında yer alan Şişecam Düzcam Pazarlama ve Satış Başkan Yardımcısı Ebru ŞAPOĞLU gerçekleştirdiğimiz söyleşide dünyanın en büyük 3 düzcam üreticisinden birisi olma hedefiyle faaliyetlerini  sürdürdüklerine dikkat çekerek; “Şişecam Düzcam, her sene ortalama 15 fuara katılım göstermektedir.  Şişecam Düzcam, Glasstec Fuarı’ndan sonra Dubai Big5 2016’da da yer almayı planlamaktadır” dedi.

sisecam 1

 

Firmanızın günümüz faaliyetleri ile birlikte sektördeki gelişimini kısaca anlatır mısınız? Üretim, iç satışihracat rakamlarınız ve ticari ilişkiler geliştirmeyi planladığınız ülkeler hakkında bilgi verir misiniz?

Türkiye’nin en köklü sanayi kuruluşları arasında yer alan Şişecam, bugün dünyada düzcam, cam ambalaj ve cam ev eşyası sektörlerinin tümünde, yani camın her alanında üretim yapan tek topluluktur. Şişecam Topluluğu’nun düzcam alanındaki faaliyetlerini yürüten Şişecam Düzcam ise alanında Avrupa’da 2’nci, dünyada ise 5’inci en büyük üretici durumundadır. Şişecam Düzcam Türkiye’nin yanı sıra Bulgaristan, Romanya, Almanya, Slovakya, Macaristan, Rusya, Hindistan ve Mısır olmak üzere toplam 9 farklı ülkede üretim faaliyetlerini sürdürmektedir.  Düzcam üretim kapasitemiz  yıllık 2.5 milyon tona yaklaşmaktadır.

“Mimari camlar” (düzcam, buzlu cam, ayna, lamine cam, kaplamalı cam), “otomotiv camları”, “güneş enerjisi camları” ve “beyaz eşya camları” olmak üzere dört ana ürün grubunda faaliyet gösteren Şişecam Düzcam; inşaat, otomotiv, enerji, beyaz eşya, mobilya ve tarım gibi birçok farklı sektöre girdi sağlamaktadır. Rekabet gücünü; müşteri ihtiyaçlarını tam olarak karşılayan nitelikli ve kaliteli ürünlerinden alan Şişecam Düzcam, ürünün fabrikadan çıkışından, müşteriye ulaştığı ana kadar her aşamayı iyileştirmeye yönelik birçok proje yürütmekte, bu alanda yeni projeler geliştirmeye de devam etmektedir.

2015 yılı içerisinde  zaten yaygın olan müşteri portföyünü daha da genişletmek için ABD ve Kanada başta olmak üzere pek çok yeni pazara giren Şişecam Düzcam 2016’da hem Ar-Ge çalışmaları hem de yeni yatırımlar yolu ile mimari ve otomotiv pazarına yönelik yeni ve nitelikli ürün çeşitliliğini artırmayı hedeflemektedir.

2016 yılının yarısını geride bıraktık. Yılbaşında belirlemiş olduğunuz hedeflerin ne kadarını gerçekleştirdiğinizi düşünüyorsunuz? 2016-2017 yılı hedef ve beklentilerinizi değerlendirir misiniz?

Düzcam Grubu, 2015 yılı  boyunca değişen pazar şartlarına hızlı reaksiyonlarla yanıt vermiş nihai müşteri ve sektör karar vericileriyle iletişim ve işbirliğini güçlendirerek toplam satışlarını TL bazında % 5 artırmayı başarmıştır. Bir yandan Avrupa, Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Amerika ve Uzakdoğu’daki mevcut pazarlarını genişletirken, bir yandan da kendine yeni pazarlar yaratarak uluslararası  satışlarını artırma yolunda 2016 yılında da faaliyetlerini sürdürmeye devam etmektedir.

Küresel bir oyuncu olarak müşteri memnuniyetini odağa alan Şişecam Düzcam, nitelikli ürün çeşitliliği, zamanında ve kaliteli hizmet anlayışı, sürdürülebilirlik ve çevre konularına yönelik çalışmalarına 2016 yılında da devam edecek, ayrıca tüm fabrikalarında enerji verimliliğini artırmak için yeni projeler geliştirecektir.

Önümüzdeki dönemde katılım sağlamayı düşündüğünüz fuar organizasyonları hakkında bilgi paylaşır mısınız?

Dünyanın en büyük 3 düzcam üreticisinden birisi olma hedefiyle faaliyetlerini sürdüren Şişecam Düzcam, her sene ortalama15 fuara katılım göstermektedir. Şişecam Düzcam, Glasstec Fuarı’ndan sonra Dubai Big5 2016’da da yer almayı planlamaktadır.

Nisan ayında yer aldığı Inglass Bükreş’in ardından Inglass Varşova ve Inglass Budpeşte’de de Avrupalı mimarlarla buluşmayı hedefleyen Şişecam Düzcam’ın temsilcileri, inşaat sektörünün hızla geliştiği ve yeniden yapılanmanın hız kazandığı Avrupa’nın büyüyen pazarlarından olan Bulgaristan’da gerçekleştirilecek Buildingstyle Bansko’ya da konuşmacı olarak katılım sağlayacaktır. Yurt içinde ise, mimarlar, cephe danışmanları ve karar vericiler ile olan buluşmalara ve organizasyonlara tüm hızıyla devam edilecektir.

2016 yılı içerisinde piyasaya sunduğunuz veya sunmayı planladığınız yeni ürünleriniz, yeni projeleriniz hakkında neler söylemek istersiniz?

Şişecam Düzcam, üretim ve yeni ürün yatırımlarının dışında, müşteri ve pazar odaklı hizmet, süreç ve sistem geliştirme çalışmalarını da sürdürmektedir. Pazar ve müşteri odaklı yaklaşım doğrultusunda müşteriyi doğru anlayarak daha iyi hizmet sunmak amacıyla pazarlama dönüşüm projesi; nihai müşteriye doğru akan zincirde dağıtım kanalına hizmet verilmesinin sağlanmasına yönelik projeler; tedarikten ürün sevkiyatına kadar olan süreçlerin iyileştirilmesine yönelik projeler ve değer zincirinde yer alan iş ortaklarımızın ulaşmak istedikleri bilgilere doğru şekilde ve en kısa zamanda ulaşmalarını sağlamak amacıyla dijital varlıkların yapılandırılması projesi yürütülmektedir.

Pazarlama Dönüşüm Projesi kapsamında,  farklı hedef kitleler segmente edilmiş, bu ayrışıma göre pazarlama iletişim aktiviteleri gerçekleştirilmeye  başlanmıştır. Mesaj, iletişim yönetimi gibi konularda hedef kitlelere yönelik farklılaşma sağlanmıştır. Müşterilerimiz  ve karar verici konumundaki profesyonellerin (mimarlar, yatırımcılar, inşaat firmaları, PVC ve cephe firmaları) yazılı anket ve yüz yüze görüşmelerle şirketimiz hakkındaki görüşleri alınmış ve gelişime açık konular belirlenmiştir.

Böylece, 2016 yılında uygulaması  devam eden CRM sistemi ve PVC doğramacılara yönelik Isıcam Kumbara Kart Sistemi gibi çok çeşitli projelerin ilk adımı atılmıştır. Nihai tüketiciyi

bilinçlendirmek, ihtiyaçları doğrultusunda doğru cama yönlendirmek amacıyla Isıcam Seçim Sihirbazı mobil uygulaması hazırlanmıştır. Ayrıca, Dijital Strateji Projesi kapsamında hedef kitlenin ihtiyaçları, Şişecam Düzcam’a ulaşma yolları göz önüne alınarak dijital strateji planı oluşturulmuş ve bu doğrultuda web sitemiz yenilenmiştir.

Bunların dışında, farklı hedef kitlelerine yönelik farklı etkinlikler düzenlenmektedir. Cam ile tasarıma ilham vermek için, her yıl sektör yetkililerine yönelik “Tasarım Konuşur”, “Camdan Yansımalar” ve “T buluşmaları” seminerleri düzenlenmekte yerli ve yabancı tasarımcı, mimar ve cephe danışmanları sunumları ile sektör yetkililerine cam ile tasarımlarını paylaşmaktadır.

Mimarlara yönelik etkinlikler “Pecha Kucha” gibi farklı sunumlarla zenginleştirilmekte, mobilya ve dekorasyonda cam kullanımı ile ilgili de seminerler düzenlenmektedir.

Nihai tüketiciye yönelik ise AVM ve sokak aktiviteleri düzenlenmekte, camın günlük hayattaki önemi ısı, güneş, gürültü, emniyet ve güvenlik kontrolü gibi farklı ihtiyaçlara çözümler sunan ürünlerimizin özellikleri bire bir deneyimletilerek, nihai tüketici nezdinde farkındalık artırılmaktadır.

Uluslararası ve yerel fuar katılımları ile de sektör profesyonelleri, dağıtım kanalı ve potansiyel müşteriler ile bir araya gelinmekte, yılda ortalama 15 fuar katılımı gerçekleştirilerek  çeşitli seminerlere standlı tanıtım ve sunumlar ile katılım sağlanmaktadır.

sisecam2

Üniversite – sanayi işbirliği kapsamında geliştirdiğiniz projelerinize değinmek ister misiniz?

Şişecam Düzcam,  yapıların ihtiyaçlarına  yönelik doğru cam çözümlerinin uygulanmasına katkı sağlamak amacıyla gelecekte yapı sektörüne yön verecek olan mühendislik ve mimarlık fakültesi öğrencileri ile sık sık bir araya gelmektedir. Üniversitelerde dersler, seminerler ve kariyer günleri kapsamında geleceğin mimar ve mühendislerine enerji tasarrufu (ısı yalıtımı, güneş kontrolü), emniyet & güvenlik, gürültü kontrolü sağlayan mimari cam uygulamaları ve dekorasyon camlarımız hakkında eğitim verilmektedir.

Geçen yıldan bugüne dek ODTÜ Mimarlık, Maltepe Üniversitesi Mimarlık, Erciyes Üniversitesi Mimarlık, İzmir Ekonomi Üniversitesi Mimarlık, İTÜ Mimarlık ve İnşaat Mühendisliği, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık, Sakarya Üniversitesi İnşaat Mühendisliği, Cumhuriyet Üniversitesi Mimarlık, Tunceli Üniversitesi İnşaat Mühendisliği fakültelerinden yaklaşık 1000 öğrenci ile buluşulup eğitimler verilmiştir.

Eğitimlerin yanında üniversiteler ile fabrika gezileri ve atölye çalışmaları da düzenlenmektedir. Geçtiğimiz yıl, ODTÜ Mimarlık fakültesi ile Polatlı Fabrika’mıza düzenlenen teknik gezi kapsamında ilk olarak float hattı gezilerek float cam üretimi hakkında bilgi verilmiş, daha sonra geleceğin mimarlarıyla, mimari cam çözümlerine yönelik bilgi paylaşımında bulunulmuştur. Bu yıl

33’üncüsü düzenlenen ve Türkiye’nin dört bir yanından gelen

120 mimarlık öğrencisinin katıldığı Ulusal Mimarlık Öğrencileri Buluşması’nda geleceğin mimarları ile “Tasarımın Şeffaf Yüzü” konulu atölye çalışması gerçekleştirilmiş olup atölye çalışması kapsamında öğrenciler, mimari cam ürünlerimizi amacına uygun kullanarak çeşitli tasarım çalışmaları yapmışlardır.

Her fırsatta, geleceğin yapılarını oluşturacak mimarlar ve mühendisler ile buluşmayı hedefleyen Şişecam Düzcam, yeni projeler planlayarak üniversiteler ile işbirliğini artırmaya devam edecektir.

Sektörünüzün geleceği hakkında öngörüleriniz nelerdir?

Türkiye, yıllık 1,8 milyon ton seviyelerinde  düzcam tüketimi ile yakın coğrafyamızda Rusya’dan sonra en büyük pazardır. Pazarın gelişmesinde ekonomideki büyüme seyri belirleyicidir. Ekonomideki büyümenin katkısı ile camın tüketildiği sektörler de büyümekte ve cam tüketimi artmaktadır.

Ekonomik büyümeye ilave olarak genç nüfus kaynağı, nüfus artış hızı, kentleşme eğilimi, enerji ve çevrenin korunmasına yönelik oluşturulan düzenleme ve regülasyonların olumlu etkisi düzcam pazarındaki büyümeye katkı sağlamaktadır.

Düzcam ve türev ürünleri, ağırlıklı inşaat sektörü olmak üzere mobilya, otomotiv, beyaz eşya, enerji ve tarım sektörlerinde kullanılmaktadır.

Düzcam tüketimde en yüksek payı %70 ile inşaat sektörü almakta, dolayısıyla düzcam pazarının gelişiminde ana belirleyici, inşaat sektöründeki gelişmeler ve mimari trendler olmaktadır. Ülkemizde inşaat sektörü, ekonomik büyümenin lokomotif sektörlerinden biri konumundadır. Özel sektör yatırımları istikrar ortamına bağlı gelişim gösterirken, devlet tarafından yürütülen mega projeler ile sektörü desteklemeye yönelik teşvik ve yaptırımlar tetikleyici role sahip durumdadır. 2015 yılında seçim dönemi öncesinde belirsizlik nedeniyle ivme kaybeden sektörde 2016 yılında devletin destekleyici yönlendirmeleri, teşvik ve uygulamaları önem taşımaktadır.

Gelişmekte olan ülkelerdeki inşaat üretiminin de önümüzdeki dönemlerde hız kazanarak artması öngörülmektedir. Artan inşaat üretimi düzcam ürünlerine pazarda önemli fırsatlar yaramaktadır.

Dünya genelinde üzerinde sıklıkla durulan küresel ısınma sorunu, çevre duyarlılığı ve enerji tasarrufu temalarını gündeme taşımıştır. Temiz ve yaşanabilir bir çevrede nefes alabiliyor olmak tüm dünyanın önceliği haline gelmiştir.

Daha az enerji tüketimi sağlamak adına gün ışından maksimum fayda alabilme konuları gündeme getirildiğinde, bina dış cephelerinde daha saydam bir malzeme olan camın kullanımı artış göstermektedir. Cama uygulanan ikincil işlemler ile cama kazandırılan ekstra özellikler, emniyet ve güvenlik ihtiyaçları karşılanırken, aynı zamanda camı enerji kontrolü sağlayabilecek bir malzeme haline de getirmektedir. Aynı zamanda son derece dekoratif bir malzeme olarak da kullanılagelen cam, dekoratif seçenekleri ile de mekânlarda sıklıkla tercih edilerek cama olan talebi artırmaktadır.

Şirketinizin gelecekteki vizyonu hakkında bilgi paylaşır mısınız?

Şişecam Düzcam’ın vizyonu camda ve faaliyet alanlarında öncü bir geleceğe oynarken iş ortakları ile yaratıcı çözümler üreten, teknoloji ve markaları ile fark yaratan, bireye ve çevreye saygılı bir dünya şirketi olmaktır. Bu doğrultuda cam sektöründe küresel bir oyuncu olarak, pazardaki fırsatları yakından takip ederek çevre dostu nitelikli ürün çeşitliliğini, kaliteli hizmet seviyesini ve müşterilerini odağına alan faaliyetlerini sürdürmeye devam etmektedir.

Son olarak eklemek istediğiniz farklı bir detay söz konusu mu?

Marka bilinirliği ve okunurluğu  Türkiye sınırlarını aşmış bir yayın kuruluşu olan dergileriniz ALU&Art Win&ART Proje’ye ve ekibine teşekkür eder, başarılarınızın devamını dileriz.

Şişecam Flat Glass, a Global Player in the Glass Industry,  Eyes Opportunities in the Market Closely Şişecam Flat Glass, Which is a Global Player in Glass Industry, Is Following Up the Opportunities in the Market Closely.

Ebru ŞAPOĞLU, Vice President, Marketing and Sales Activities of Şişecam Flat Glass, being one of the most rooted industrial corporations of Turkey, has stated in the interview we held that they are targeting to become one of the 3 biggest flat glass producers in the world. Şapoğlu said: “Şişecam Flat Glass, is attending 15 exhibitions each year on the average. Şişecam Flat Glass, is also planning to take part in Dubai Big5 2016 fair following Glasstec Exhibition.”

sisecam3

Instagram
Powered by OrdaSoft!