Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

istek aluminyum logoAlüminyum Levha Sınıfı Tüm Alaşımlarda ve Stok Miktarıyla Güçlü Bir Marka: İstek Alüminyum

“Alüminyum levha sınıfında tüm alaşımlarda hizmet verebilmemiz ve stok miktarımız ile İstek alüminyum olarak bir marka olduğumuzu düşünüyoruz. Ayrıca profil sınıfında özellikle cam balkon profilleri ve fitil profillerinde tercih ediliyoruz” diyen İstek Eloksal Genel Müdürü Mehmet DİŞİKARA ile bir röportaj gerçekleştirdik.

 

 

 

istek aluminyum 54a 

Röportajımıza başlarken sizi tanıyabilir miyiz?

1978 Samsun doğumluyum. 20 yılı aşkın süredir alüminyum sektörünün içindeyim. Sektörle ilgili hep kendimi geliştirmeye çalıştım ve bunu da başardığımı düşünüyorum. Bugün GALSİAD kurucusu ve yönetim kurulu üyesiyim ve İstanbul Ticaret Odası Demir Dışı Metaller Komite Üyesi ve Meclis Üyesiyim.

Sektör için kendime ağır sorumluluklar aldığımı düşünüyorum. Allah’ın izniyle sektörümüzü bu mevkilerde en iyi şekilde temsil ederek sektörümüz için faydalı işlere imza atmak istiyorum.

Firmanızın yapılanması ve faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

Biz firmamızı 1999 yılında eloksal üreticisi olarak kurduk. O yıllarda yatırımlarımızı hep eloksal kaplama üzerine yaptık ki bizi hâlâ İstek Eloksal diye anarlar. Kendimize başlarda müşterilerimiz ne isterse onun üzerine yoğunlaşmayı hedef biçmiştik. Zamanla alüminyum profil satışlarımızı arttırdık, sonraları yassı mamul, statik toz boya ve sandviç panel derken bugün sektörde neye ihtiyaç varsa karşılayabilecek durumlara geldik.

Beylikdüzü’nde 1.500 m² kapalı, 2.000 m² açık alanda 1.000 tonun üzerinde alüminyum levha, statik fırın boya, alüminyum profil, eloksal işçiliği, sandviç panel imalatı ve daha birçok alanda hizmet vermekteyiz.

Ayrıca son yıllarda ihracat rakamlarımızı da arttırdık. Artık birçok ülkeye satış yaparak adımızı uluslararası arenada da duyuyor, yurtiçinde vermiş olduğumuz hizmeti yurtdışında da veriyoruz.

Hangi ürün gruplarınız ile marka bilinirliğinizi sağlamaktasınız?

Alüminyum levha sınıfında tüm alaşımlarda hizmet verebilmemiz ve stok miktarımız ile İstek alüminyum olarak bir marka olduğumuzu düşünüyoruz. Ayrıca profil sınıfında özellikle cam balkon profilleri ve fitil profillerinde tercih ediliyoruz. Kuruluşumuz itibari ile eloksal kaplamada ilk akla gelen firmalardanız.

Markanızın kalite politikası ve sürdürülebilirlik yaklaşımı hakkında neler söylemek istersiniz?

Biz İstek Alüminyum ailesi olarak kaliteye ve olası problemler karşısında hızlı çözümler üretebilmeyi kendimize ilke edinmiş bir firmayız. Kesinlikle “Müşteri memnuniyeti ve kalite odaklı satış” firma politikamızdır. Kısacası alüminyumun her alanında çözüm üretmek bizim işimiz diyebilirim. 

Ürünlerinizin başarısını garantileyecek rekabetçi avantajlarınız nelerdir?

Özellikle kalite ve fiyat orantısını en iyi şekilde müşterilerimize yansıtmaya çalışmaktayız. Sürekli aynı kalitede ürün alacaklarının garantisini en iyi fiyat politikası ile sunmaktayız. Normalde bütün sektörler için geçerli olan kalite arttıkça fiyat artar mantığını en iyi kaliteyi en iyi fiyata olarak kendimize aşılayarak bu algıyı değiştirmeye çalışıyoruz.

Yurtiçinde ve yurtdışında katılım sağladığınız / katılmayı planladığınız fuarlar nelerdir?

Bizi en yakından ilgilendirmesi ve müşteri potansiyelimizin büyük çoğunluğunu kapsaması amacıyla Aluexpo Fuarı’nda daha önce katılımlarımız olmuştur. Kapı pencere ve reklam ürünleri fuarlarını da yakından takip etmekteyiz.

Yatırım planları oluştururken hangi kriterlere öncelik veriyorsunuz?

Yatırımlarımızı özellikle sektördeki gelişmelere göre yapmaktayız. Doğru yatırımlar ile kendimizi her geçen gün geliştirmeyi ve bu sektöre daha iyi hizmet verebilmek için yatırım palanlarımızı bu yönde yapmaya özen gösteriyoruz.

The Company That Comes To Mind When Eloksal Is Called: İstek Eloksal

We interviewed with Mehmet DİŞİKARA, the General Director of İstek Eloksal, saying that, “Thanks to our serviceability in all alloys within aluminum plate class, and our stock figures, I think we have become a brand. Furthermore, we are preferred also in the profile class, particularly for glass balcony profiles and roving profiles”.

 


istek aluminyum 54b