Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

Saray Alüminyum 40 Yıldır Müşterilerinin Hizmetinde

Saray Grup Yönetim Kurulu Üyesi Talin SARAYLI DİKİCİ’nin sektör ve Saray Grup açısından 2019 yılına dair görüş ve değerlendirmelerini aldık; DİKİCİ ile 2020 yılı hedef ve beklentilerini konuştuk.

 

 

saray aluminyum 63a

Şirketiniz ve sektörünüz açısından 2019 yılını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Saray Alüminyum olarak 40 yıldır inşaat sektörüne yönelik alüminyum kapı, pencere, cephe ve küpeşte sistemleri, alüminyum kompozit panel, PVC kapı ve pencere sistemleri, panjur ve kepenk sistemleri üretiyoruz. İstanbul Güneşli ve Tekirdağ Çerkezköy’de bulunan, yaklaşık 100 bin m² kapalı alana sahip yüksek kaliteli üretim tesislerinde yılda 3,5 milyon metrekare alüminyum kompozit panel, 30 bin ton alüminyum profil, 20 bin ton PVC profil üreten firmamız, yaklaşık 450’ye kişiye istihdam sağlıyor.

Ülke ekonomisine sağladığı katkıyı her geçen yıl arttıran alüminyum sektörü, son 10 yılda gerçekleşen yıllık ortalama %10 büyüme ile Türkiye’nin önde gelen sektörlerinden birini teşkil ediyor. Biz de sektörün öncü kuruluşlarından biri olarak, toplam satış ve ciromuzun yaklaşık %50’sini ihracattan elde ediyoruz. 2018 yılını 685 milyon TL ciro ve %22 büyümeyle kapatmıştık. 2019’da da büyüme trendindeki istikrarımızı sürdürdük.

2020 yılında hangi konulara odaklanacaksınız? Hedefleriniz nelerdir?

Dünya alüminyum sektörü son 15 yılda %4,4 büyüme kaydederek, 90 milyon tonluk tüketim seviyesine ulaştı. Sektörel araştırmalar, ‘geleceğin metali’ olarak nitelendirilen ve karbon salımını ciddi oranda düşüren alüminyumun kullanım miktarının 2025 yılına kadar 800 bin tona çıkacağı öngörüyor. Yıllık kişi başı 12,5 kg alüminyum tüketimi ile dünya ortalamasının üstünde yer alan Türkiye de bu alandaki istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Çatı-cephe kaplama, kapı-pencere, merdiven, iskele ve sera yapımında kullanılan alüminyum malzeme, inşaat sektöründe yüksek kullanım oranına sahip bulunuyor. 2019 itibarıyla yeniden canlanmaya başlayan inşaat sektörüne paralel olarak alüminyuma olan talebin artacağını söyleyebiliriz.

Mimari cephe uygulamalarında kullanılan alüminyum ürünlerin neredeyse tamamı ileri teknoloji ile üretilen, katma değeri yüksek tasarımlardan oluşuyor. Saray Alüminyum olarak sektörün gelişimi için katma değeri artıran çalışmaların önemini biliyor, yıllık bütçemizin yaklaşık %5’ini Ar-Ge’ye ayırarak, yeni teknolojilerin ve yenilikçi ürünlerin sektörle buluşturulması konusunda aktif rol oynuyoruz. Bu yıl da Ar-Ge ve inovasyon alanındaki yatırımlara ağırlık vereceğiz. Şirketimizin Ar-Ge çalışmalarını oluşturan konuların başında, inovatif ürünler geliştirerek daha önce karşılanamayan ihtiyaçlara cevap vermek, yeni ve performansı artırılmış ürünlerle müşteri memnuniyetini artırmak bulunuyor. Bunların yanı sıra yeni pazarlama yöntemleri geliştirmek ve geliştirilen ürünün ticarileştirilerek pazara yayılmasını sağlamak da temel hedeflerimiz arasında yer alıyor.

Saray Aluminum has been at the service of its customers for 40 years

We received the opinions and evaluations of Talin SARAYLI DİKİCİ, Member of the Board of Saray Group, for the sector and Saray Group in 2019; We talked to DİKİCİ about 2020 goals and expectations.

 

saray aluminyum 63b