Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

asaspenAsaşpen’den Her Türlü Mimari Yapıya Uygun Pencere

PÜKAB Yönetim Kuruluna seçilen, Asaşpen PVC ve Panjur Satış ve Pazarlama Direktörü Tuncay MUTLU’ya sektör, ihracat başarıları ve ihracatta atacakları yeni adımlar hakkında röportaj sorularımızı yönelttik.

 

 

 

asaspen 81a

Bize kendinizden ve Asaşpen’deki görevinizden bahseder misiniz?

1969 Kırklareli – Vize doğumluyum. Bir esnaf çocuğu olarak ilk ve orta öğrenimimi Vize’de tamamladım. Lisede Kabataş Erkek Lisesi’nde yatılı okudum. Kabataş’tan sonra da Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ne devam ettim. 1990 yılında Marmara Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisat Enstitüsünde International management masterı yaptım. PVC Pencere Sektörü ile tanışmam 1996 yılının sonlarına rastlıyor. Yaklaşık 24 yıldır bu sektördeyim. Bu süre zarfında yerli ve yabancı birkaç firmada çalıştım. 2011 yılında PVC İç Piyasa Satış Müdürü olarak başladığım Asaş’ta 2014 yılında, Asaş’ın yeni yapılanma döneminde, PVC ve Panjur Satış ve Pazarlama Direktörü olarak yeni görevimi devraldım, halen de bu görevimi devam ettiriyorum.

2019 yılını sektörümüz açısından değerlendirir misiniz? Sizce 2020 nasıl geçecek?

2018’in 2. yarısında başlayan kriz ve inşaat sektöründeki duraklamayı, 2019 yılında bütün sektör hissetti. PVC departmanı olarak 2019’u iç piyasada tonaj olarak çok az bir küçülmeyle kapattık ancak bizim ihracat kasımız çok güçlü, PVC’de yaklaşık 60 ülkeye ihracat yapıyoruz. Çok uzun yıllardan beri yaptığımız çalışmalar sonucunda ihracatta %30 değerinde bir büyüme ile kapattık yılı. Toplamda da tonaj olarak yılı büyümeyle kapatan ender firmalardan biriyiz sektörde. Dolayısıyla 2019, bu anlamda bizim için iyi geçti. 2020’den daha da umutluyuz. İç piyasanın düşüşünün duracağını, tonaj olarak belki küçük bir büyüme olabileceğini ya da 2019 ile aynı seviyelerde olacağını tahmin ediyoruz fakat ihracatta büyümeye devam edeceğiz. Yılda yaklaşık 15 tane yurtdışı fuarlarına katılıyoruz. . Çok tecrübeli, bulundukları pazarlara hakim, hemen hemen her dili konuşabilen, çok çalışkan bir ihracat ekibimiz var. Bunun faydalarını her daim görüyoruz. Keza iç piyasada da İnova serilerimizin lansmanlarıyla geçen sene bir ivme yakaladık. 6 tane şehirde lansmanımızı gerçekleştirdik. Bu lansmanlara bütün bayilerimizi, sektör paydaşlarımızı davet ettik. Yeni çıkartmış olduğumuz İnova adını verdiğimiz PVC yalıtımlı sürme ve yine aynı adı verdiğimiz 76’lık orta contalı serilerimizi piyasaya sunduk. 2020 yılında yeni ürünümüz olan Inova’nın da satışlarımıza olumlu bir katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla büyüme trendimizin 2020’de hızlanarak artacağını öngörüyoruz. Önümüzdeki yıl hedeflerimizde 10 yeni ülkeyi de ihracat gerçekleştirdiğimiz pazarlara eklemek var. Özellikle iç piyasaların durumu, inşaat sektörünün durgunluğu, iç piyasayı zorlayacak. Yatırım yapan, gelişimi hedef alan firmaların büyüyeceği, diğerlerinin de küçüleceği bir dönem olacak diye düşünüyorum.

 asaspen 63e

İhracat oranınız nedir?

PVC ürün grubumuz için ihracat oranımız % 50’nin üzerinde. Zaman zaman % 53’ler, 55’ler, 57’leri gördük. İç piyasanın düşüşünün duracağını, tonaj olarak belki küçük bir büyüme olabileceğini ya da 2019 ile aynı seviyelerde olacağını tahmin ediyoruz. Fakat ihracatta büyümeye devam edeceğiz. Özellikle ihracatta yeni pazarlarımız olacak. PVC’nin henüz hiç girmediği ya da yeni yeni kullanılmaya başlandığı, bu anlamda Türkiye’nin 20 sene gerisinde olduğu ülkeler, pazarlar var dünyada. Biz de olmadığımız bu pazarlarda erken yer almak istiyoruz. İhracat tecrübemiz var. En önemli avantajlarımızdan biri de PVC kapı ve p encere sektörüne yönelik tüm kalite belgelerine sahip olmamız. 20’den fazla sisteme sahibiz. 52’lik dışa açılan seri ile başlayıp, 60’lık 2 tane, 70’lik 2 tane, 120’lik Hollanda serisi, İngiliz dışa açılan seriler, Fransız serileri, yeni çıkartmış olduğumuz orta contalı İnova, 76’lık 2 conta İnova, yalıtımlı sürme serileri, hebeschiebe ve 4 tane basit sürme serisi gibi birçok sisteme sahibiz. Biz her ülkenin mimarisine özel çözümler geliştirebilen ve bu konuda çok hızlı kararlar alabilen bir firmayız. Yatırımı çok seviyoruz. 2015 yılında sektörde ilk Ar-Ge Merkezini kurduk. 80’den fazla mühendis ve teknisyen arkadaşımızın çalıştığı; yeni ürünler, sistemler, alaşımlar, prosesler geliştirdiğimiz bir merkez orası. Dolayısıyla bunun da vermiş olduğu güçle beraber, sürekli yeni sistemler üreten ve büyüyen bir firma konumundayız.

 asaspen 81b

 

PÜKAB’ın yeni yönetim kurulunda yer aldınız. Öncelikle sizi tebrik ediyoruz. Bize biraz dernek çalışmalarından bahseder misiniz?

Derneğimiz oldukça aktif bir dernektir. Çok uzun yıllardan beri, sektörün sorunlarını konuşabildiğimiz, ihtiyaçları için çözümler üretebildiğimiz bir platform.

Derneğe üye sayımız oldukça az. Bunu bir an önce, tüm paydaşlarımızı kapsayacak şekilde, pencere üreticileri, aksesuarcılar, makineciler, yalıtımcıları kapsayacak şekilde büyütmemiz gerek. Avrupa’nın 2. büyük pencere pazarıyız biz. Şu an yaklaşık 7 bin atölye var Türkiye’de. Makine sektöründe dünyada söz sahibiyiz. Hal böyleyken sektörle ilgili herkesi kapsayacak şekilde derneğimizi büyütmemiz lazım. Sektörün bütün sorunlarını bu platformda değerlendirip dünyada, Türkiye pencere üreticileri olarak nasıl daha rekabetçi olabiliriz, ihracatımızı nasıl arttırabiliriz, bunları konuşmamız lazım. Sektördeki tüm paydaşlarımıza dernekte öncü olmamız lazım.

En büyük problemlerimizden biri de, biliyorsunuz, Test Merkezi. Onu da eğer dernek çatısı altında kurabilirsek, tüm sektöre uygun şartlarda bu hizmeti vermiş oluruz. Hem ısı yalıtım hem de enerji yönetmeliğinin çok fazla önem kazandığı bir dönemdeyiz, dolayısıyla bu testler artık daha da öncelikli hale geldi. Bu süreçte derneğe bu anlamda bir katkı yapabilirsek hem sektör beklentilerini karşılamış oluruz hem de arkadaşlarla beraber ortaya koyduğumuz ortak hedefler anlamında da gerçekleşme sağlarız.

Bu, bir bayrak yarışı bana göre. Bizden önceki arkadaşlar çok güzel işler yaptılar. Biz de bayrağı onlardan teslim alıp güzel işler yapmaya devam edeceğiz. Bizden sonra gelecek olanlara, o bayrağı, bir artı değer üretmiş olarak teslim edeceğiz.

Son olarak eklemek istedikleriniz nelerdir?

Ziyaretiniz için sizlere ve Win&ArtProje ALU&Art Dergileri ekibine teşekkür eder, 2020 yılının sektörümüz için iyi geçmesini dilerim.

A Window from Asaşpen that fits to Buildings in All Types of Architecture

In our interview with Asaşpen’s PVC and Blinds Sales and Marketing Director Tuncay MUTLU, who has been elected to PÜKAB Board, we asked him our questions regarding the assessment of the year 2019, expectations from the year 2020, their export achievements, and the new steps they are to take in the export, we further discussed about PÜKAB’s activities.

 

asaspen 81c