soudal logoSoudal Türkiye, 2021’i Yüzde 20 Büyümeyle Kapatmayı Hedefliyor

Soudal Türkiye Genel Müdürü Engin TANRIVERDİ ve Soudal Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Emre EKER ile 3.500’ü aşkın çalışanı, 20 üretim noktası, 5 kıtaya dağılan 69 satış ofisi ve dağıtım iştirakleriyle 140 ülkeye satış yapan Soudal’ın Türkiye’deki organizasyonu hakkında kapsamlı bilgiler edindiğimiz bir röportaj gerçekleştirdik.

 

 

soudal 1a

Röportajımıza başlarken bize Soudal ve Soudal Türkiye hakkında bilgi verebilir misiniz?

Soudal, bilindiği üzere profesyoneller ve son tüketiciler için sızdırmazlık ürünleri, silikonlar, yapıştırıcılar ve poliüretan köpükler imal eden Avrupa’nın bağımsız en büyük üreticisidir. 2020 yılında yaklaşık 1 milyar euro ciromuz, dünya genelinde 3.500’ü aşkın çalışanımız ve 20 üretim noktamız, 5 kıtada 69 satış ofisi ve dağıtım iştiraklerimizle birlikte toplamda 140 ülkeye satış yapıyoruz. Halen kurucumuz Vic SWERTS’ün yönettiği Soudal, yapı kimyasalları alanında uluslararası bir uzman oyuncu konumundadır. Kesintisiz Ar-Ge yatırımları, uzun dönemli yaratıcılık vizyonu ve lokal pazarların gereksinimlerine uyum sağlamak, şirketimizin DNA’sında bulunmaktadır. Bu özelliklerimiz sayesinde 2019 senesinde performansımızı geliştirerek “En İyi Yönetilen Şirket” ödülüne layık görüldük.

Türkiye’de ise 2011 yılından bu yana yer alıyoruz. En önemli özelliğimiz ise tamamen sızdırmazlık ürünleri, poliüretan köpük ve yapıştırıcılara konsantre olmamız. Üretimden satışa, organizasyon yapımızdan ürün geliştirmeye, hammadde tedarikinden pazarlamaya kadar tüm konsantrasyonumuzu bu alana veriyoruz. Kompakt bir yapımız var. Firma olarak kendimizi hem ürün hem hizmet olarak en iyi olmaya adıyoruz. Bir numara olmamızın sebebi de bu.

Firmanızın ürün portföyünüzden bahsedebilir misiniz?

Soudal olarak tüm dünyada, özellikle Avrupa’daki portföyümüzde çok fazla inovatif ürünümüz mevcuttur. Fakat bunların tümünü bir anda Türkiye pazarına sunmak yerine doğru kullanım alanları ve doğru zamanlama oluştukça sektörümüzün kullanımına sunmayı tercih ediyoruz. Halihazırda birçok stratejik ürünle Türkiye pazarına hizmet veriyoruz. Farklı renk, taşıma gücü ve kürlenme sürelerinde Fix All grubu MS bazlı yapıştırıcılarımız oldukça ilgi çekiyor. Onun dışında Carbond markalı metal endüstrisine yönelik poliüretan bazlı çelik mastiklerimiz, cephe sektörü için geliştirilmiş ultra elastik nötr cephe silikonlarımız, yangın geciktirici ürünlerimiz, özel amaçlı silikonlarımız, PVC ve alüminyum doğrama sektörlerinde tercih edilen benzersiz silikonize ve akrilik mastiklerimiz, poliüretan köpüklerimiz, yapıştırıcılarımız, kimyasal dübellerimiz ve teknik spreylerimiz mevcut. Soudafoam Comfort markalı patenti bize ait, tekrar kullanılabilen akıllı tabanca sistemli poliüretan köpüğümüz sektörün en inovatif ürünü. Genius Gun sistemi sayesinde köpük uygulaması kolay ve tasarruflu bir hal alıyor. Kısmen kullanılan kutunun tekrar uygulanabilir olması için basma pipeti kullanım sonrası kapatılabiliyor. Bu sistem başka firma ve markalarda yok.

Türkiye’de hangi ürünlerin üretimini gerçekleştiriyorsunuz?

Türkiye fabrikamızda akrilik bazlı ürünleri ham maddeden başlayarak üretim prosesini tamamlayarak nihai ürün haline getiriyoruz. Onun dışında silikonları yarı mamul olarak alıp dolduruyoruz; geri kalan ürünlerin tamamını diğer Soudal fabrikalarından ithal ediyoruz. Akrilik üretim hacmimiz 2014 yılından sonra gitgide büyüdü. Bunun temelinde de Soudal diğer ülke organizasyonlarının akrilik ihtiyaçlarının çok büyük kısmını Türkiye’den karşılamaya başlamaları var. Türkiye’den tüm dünyadaki 48 Soudal şirketine akrilik bazlı birçok ürün ihraç ediyoruz. Belçika’daki merkez Ar-Ge ofisimizin de desteğiyle iyi bir kalite tutturduk. Bu sayede ülkeye de ciddi bir istihdam ve döviz girdisi sağlıyoruz.

Soudal global bir şirket olarak Türkiye organizasyonunu nasıl değerlendiriyor?

Türkiye’de ciromuz 40 milyon euro’yu aştı. Bu oran, dünya genelinde de oldukça başarılı bir rakam. Akrilik bazlı malzemelerin üretiminde Belçika merkezini geçtik, firma içinde en büyük akrilik üreticisi olduk. Tek bir formül ürünle başladığımız akrilik ürün portföyünü 20’nin üzerine çıkardık. Kısa zamanda hem üretimimiz arttı hem de fabrikamız büyüdü. Fakat diğer taraftan yeni bir üretim merkezine ihtiyacımız olduğu da aşikâr. Bu konuda girişimlerimiz olmasına rağmen son 5-6 yılda ülke olarak o kadar farklı şey yaşadık ki, Belçika merkezimiz de ekonomik ve siyasal bir stabilite aradığından biraz itidalli hareket etme politikası güdüyor. Diğer taraftan sanayi arsaları tam bir rant aracına dönmüş durumda. İstanbul’da fabrika yapılacak arazilerin metrekaresine 500 dolar isteniyor. İnanılacak gibi değil. Avrupa’nın ortası, Belçika’daki merkezimin dördüncü faz yatırım yaptığı arazinin bile metrekaresi 75 Euro. Endüstriyel alanlara bir düzenleme getirilmesi şart.

Firma olarak pandemi döneminde ne tür çalışmalar içine girdiniz? Pandemi faaliyetlerinizi ne şekilde etkiledi?

Pandeminin zorluklarını elbette dünyada ve ülkemizdeki her birey ve her kurum gibi biz de yaşadık ama hızlı öğrendik, hızlı uyum sağladık ve geleceğe daha iyi hazırlandık. Küresel salgının başladığı ve yoğun yaşandığı 2020’de nalbur ve hırdavat pazarlarında rekor taleplerle karşılaştık. Çünkü pandemide insanlar yaşam alanlarına odaklandılar ve herkes evinde, yazlığında ve ofisinde tadilat yaptı. İnsanlar bir mastikle pencerelerinde sızdırmazlık sağladılar, bir yapıştırıcıyla sarkan kornişlerini sabitlediler, bir silikonla duş teknelerini onardılar. Bu sayede 2020 yılını Soudal Türkiye olarak bayilerimiz, azimle mücadele eden çalışanlarımız ve Soudal markasına gönülden bağlı müşterilerimiz sayesinde koyduğumuz tüm ortak hedeflerimizin üstünde bir performansla kapattık. Bu anlamda 2021’nin de benzer geçeceğini tahmin ediyoruz.

soudal 1b

İnşaat sektörünün içerisinde bulunduğu duruma ilişkin değerlendirmenizi alabilir miyiz? 2021 yılı hedef, plan ve beklentilerinizden bahsedebilir misiniz?

Bu yıl inşaat sektöründe bir normalleşme bekliyoruz. Özellikle bu dönemde biriken işlerin açılacağını tahmin ediyoruz. Fakat belirsizlikler de devam etmiyor değil. Kış aylarının Türkiye genelinde ağır geçmesi, pandemide 3’üncü dalga endişesi, ham madde ve tedarik kanalındaki sıkıntılar ve fiyat artışları ve diğer taraftan faizlerin yükselmesi her ne kadar belirsizlikleri artırıyor olsa da Soudal Türkiye olarak sektöre olan inancımız ve sorumluluklarımız neticesinde rekor büyümelerle başladığımız 2021 yılını adetsel olarak yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedefliyoruz. 2021 ocak itibariyle de üç vardiyaya çıktık. Fakat bu da yetmiyor, yatırımlarımız devam ediyor. Her ay yeni arkadaşlar aramıza katılıyor. 2014’te 55 olan kadromuz bugünlerde 150’nin üzerine çıktı. Sektörde dijital çözüm ve alternatifler ağırlık kazansa da yüz yüze iletişimin önemini kaybetmeyeceğine inanıyoruz. Bu kapsamda önümüzdeki günlerde bir tanıtım aracımız yollara düşecek. İnsanlara yüz yüze bire bir ürünlerimizi tanıtmanın çok önemli olduğunu düşünüyoruz.

İnşaat sektörünün gündem maddelerinden biri olan ham madde krizine ilişkin görüşlerinizi alabilir miyiz?

Herkes için çok değişik, zor, bugüne kadar yaşanmamış, tecrübe edilmemiş bir dönem yaşıyoruz. Üretimlerdeki “dur-kalklar” nedeniyle özellikle maden ve petrole dayalı ham madde tedarik zincirinde ciddi kopmalar yaşandı. Bu kırılma ve kopmalar onarılmaya çalışılıyor. Her şey ya topraktan çıkan maden ya da kuyudan çıkan petrolle ilintili. Döviz bazında iki buçuk kata varan artışlar yaşadık. Bin dolarlık ham madde bazen 2500 dolara çıkıyor. İhtiyaç duyulan ham maddeyi bu rakama bulmak bile bazen kolay olmuyor. Belirsiz, kimsenin ne olduğunu anlamadığı, tahmin yürütemediği dönemlerden geçtik ve geçiyoruz. Yönetilmesi zor ve kritik bir süreç. Bu zamana kadar yaşanan krizlere hiç benzemiyor. Bu belirsizliği doğru yönetmek, müşteri ve bir üst merciye anlatmak, kabul ettirmek zorlaşıyor. Satıcısı olsun, dağıtıcısı olsun kimse doğal olarak zarar görmek istemiyor. Sonuçta son tüketicinin cebine yansıyan bir süreç. Bu da yatırım iştahını kısıyor. Altı ay sonra arzın bollaşabileceği ve fiyatların düşebileceği beklentisi, yatırım ve ihtiyaçları erteliyor.

Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

Win&ARTProje ve ALU&Art Dergileri olarak bu sayınızda bize yer verdiğiniz için teşekkür ederiz.

Soudal Turkey aims to finish 2021 with 20 Percent Growth

We interviewed with Engin TANRIVERDİ, Soudal Turkey’s General Manager, and Emre EKER, Soudal Turkey’s Sales and Marketing Manager, during which we have managed to obtain comprehensive information regarding Turkish organization scheme of Soudal, which further makes sales to 140 countries with its more than 3,500 employees, 20 production spots, as well as 69 sales offices and distribution affiliates spread over 5 continents.

Powered by OrdaSoft!