Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

ASAŞ Sektörde 30. Yılını Kutluyor

TALSAD’ın yeni yönetim kurulunda yer alan ASAŞ Genel Müdürü Derya HATİPOĞLU ile firmalarının yapılanmaları, faaliyetleri, ürün gamları, ihracat oranları, bayilik sistemleri ve TALSAD çalışmaları hakkında bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

 

 

 

 

 

asas rop 64a

Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

Trabzon’da doğup büyüdüm, sonra üniversite için İstanbul’a geldim. 1988 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldum. Kariyerim boyunca ağırlıklı olarak finans ve teknoloji alanında çalıştım. Geçmiş  30 yılda yaklaşık 5 yılı yurtdışında Avrupa ve ABD’de olmak olmak üzere sırasıyla  Ernst&Young, Alcatel-Lucent  ve Vodafone’da çok farklı sorumluluklar aldım, çeşitli projeler yürüttüm. Yaklaşık 2 yıldır ASAŞ’ta Genel Müdürlük görevimi sürdürüyorum. ASAŞ ailesine katılmadan önce ise  Vodafone Türkiye’de Finanstan Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcı olarak çalışıyordum. 

Firmanızın yapılanması ve faaliyetleri hakkında bilgi verir misiniz?

Firmamız bir aile şirketi. 155 yıllık ticari iş geçmişi ile ülkemiz ekonomosine katkı sağlayan Yavuz Ailesi, 1990 yılında ASAŞ’ı kurdu. ASAŞ olarak bu yıl 30. yaşımızı kutluyoruz. Firmamızın 30 yıllık istikrarlı büyüme trendinin arkasında yenilikleri takip ederek gelecek trendlerini ön görmeye çalışmak, teknolojiye yatırım yaparak müşterileri için her zaman en iyisini sunmak tutkusu yatıyor. Firma kültürüne ve iç dinamiklerine de işlemiş olan en iyiye ulaşma tutkusu ile bugün 2018 yılı verilerine göre ISO500’de 62. sırada yer alan ASAŞ; alüminyum sektöründe Türkiye’deki ilk Ar-Ge Merkezini kuran, sanayi ve sanatı buluşturan ilk  sanat atölyesi ASAŞSANAT’ı hayata geçiren, CERN’e sektöründe ilk tedarikçi olan, Türkiye’de ilk alüminyum kompozit paneli üreten gibi örnekleri çoğaltabileceğimiz sektöre bir çok ilkleri ve enleri kazandıran firma olmanın gururunu taşıyor. 

Firmamızın Sakarya Bölgesinde yer alan, toplamda 750.000 m² alan üzerine kurulu 300.000 m² kapalı alana sahip üretim tesislerinde; Alüminyum Profil, PVC Profil, Alüminyum Kompozit Panel, Panjur & Kepenk Sistemleri ve Alüminyum Yassı Mamuller üretimlerini gerçekleştiriyoruz. Ayrıca Almanya’da 2018 senesi itibari ile şirket kurulumunu gerçekleştirdik. Bu açılım ile başta Almanya olmak üzere Batı Avrupa’daki müşterilerine daha yakından hizmet verebilmeyi, teknolojik katma değerli ürünlerde faaliyetlerini arttırmayı ve yeni ticari iş birliktelikleri imkânlarını değerlendirerek Avrupa ile olan ticari faaliyetlerini geliştirmeyi hedefliyoruz.

İç yapılanmamızdan biraz bahsetmemiz gerekirse, müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için ürün gruplarımız özelinde iş birimlerimizi segmente ediyoruz. Bu yapıda ana iş kolunun altında pazar dinamikleri, müşteri beklentileri, hizmet gereksinimleri benzer olan alanlar için özelleşmiş alt iş kollarımız da bulunuyor. Örneğin Alüminyum Ekstrüzyon ana iş kolumuz altında inşaat sektörüne yönelik kendi tasarladığımız kapı, pencere ve cephe sistemleri ürünlerimizin yönetildiği Alüminyum Mimari Sistemler alt iş kolumuz olduğu gibi; otomotiv sektöründen enerji sektörüne bir çok farklı sektörde faaliyet gösteren firmaların alüminyum profilden mamul ve yarı mamul ihtiyaçlarına hizmet veren Alüminyum Endüstriyel Ürünler olarak adlandırdığımız iş kolumuz, tamamen tasarımlarını kendimizin geliştirip son mamul olarak piyasaya sunduğumuz Alüminyum Tasarım Ürünleri iş kolumuz da var. Benzer yapı Alüminyum Yassı Mamuller ve PVC Profil &Panjur ana iş kollarımız için de geçerli. Bu yapı ile hedefimiz; konusunda uzmanlaşmış ekibimiz ile müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek ve ASAŞ gibi büyük bir yapı içinde çevik, hızlı karar alabilen uzmanlaşmış alt iş kollarıyla pazarın dinamiklerinin değişimini yakından takip ederek proaktif yeni yaklaşımları hızlıca ortaya koyabilmek.  

Sektöre sunduğunuz ürün gruplarınızdan bahseder misiniz?

ASAŞ olarak otomotiv, ticari araçlar, raylı ulaşım, ambalaj, inşaat, mobilya, denizcilik, enerji  gibi birçok sektöre hizmet veriyoruz. Firmamız müşterilerimizle ortak projeler geliştirerek müşterilerine hem Ar-Ge hem de Ür-Ge desteği sağlarken, kendi markasıyla geliştirdiği ve tasarladığı ürünleri de pazara sunuyor. 

Son teknolojiyle donatılmış üretim tesislerimizde sunduğumuz olanaklar ile müşterilerimizin üretim kısıtlamalarını azaltmaya çalışırken; aynı zamanda müşterilerimize tasarım, Ar-Ge ve mühendislik desteği de sağlayarak proje ortağı olarak tecrübelerimizi paylaşıyoruz. Müşterilerimizin ürün ve üretim süreçlerinde kendilerine değer yaratmak için; tasarlanan ürünlerden beklenen fonksiyonel özelliklerin sağlanabilmesi ile birlikte imalat yöntemlerine uygun olarak önerilerin sunulması, bağlantı detaylarının çözümlenmesi, projeye özel alaşım geliştirilmesi, ürün hafifletme ve maliyet düşürme projelerinin geliştirilmesi, uluslararası projelerde ve müşterilerimizin tasarım ekipleriyle ortak çalışmaların yürütülmesi gibi bir çok projemiz eş zamanlı olarak yürüyor. Özellikle otomotiv, ticari araçlar ve raylı sistemler sektörlerinde müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik olarak alaşım / ürün geliştirme konusunda bir çok ortak projeyi yürütüyoruz. Bu kapsamda uluslararası ve ulusal projelere de katkı sağlayan firmamız, dahil olduğu HORIZON 2020 (AB Projeleri Çerçeve Programı) Shift to Rail programı kapsamında, inovatif çıkış kapısı tasarımı üzerine çalışıyor. Avrupa Birliği tarafından desteklenen Shift to Rail programı kapsamında Türkiye’de ilk defa ASAŞ’ın Mat4Rail projesi ile AB’den hibe almaya hak kazanması bizim için gurur verici bir gelişme.

ASAŞ; üretim alanındaki bilgi birikimini, tasarım ve Ür-Ge çalışmalarıyla zenginleştirerek yüksek kalitedeki ürünlerini kendi markasıyla da pazara sunuyor. PVC pencere ve Kapı sistemleri, alüminyum kompozit panel, alüminyum bayrak ve aydınlatma direkleri, alüminyum kapı, pencere ve giydirme cephe sistemleri, panjur sistemleri, garaj kapıları ve motor kontrol sistemleri ile inşaat sektörüne yönelik geniş bir ürün yelpazemiz bulunuyor.

Alüminyum Mimari Sistemler bünyesinde pazara sunduğumuz skyfeel ve powerfeel sürme sistemlerimiz büyük ilgi gördü. Avrasya Kapı ve Pencere fuarında da yeni pazara sunduğumuz yeni yalıtımlı kaldır-sür sistemimiz RST102, performansı ile ön plana çıkan yeni cephe sistemimiz REF60, yalıtımlı yeni sürme sistemimiz RMS42 ürünlerimizin tanıtımını gerçekleştirdik. 

Cephe kaplamaya yeni bir soluk getiren, istenilen tasarımı hayata geçirme esnekliğini sunan skypanel-ombrae ürünümüz diğer cephe kaplama malzemelerinden bir adım öne çıkıyor. Aydınlatma elemanlarının kullanımıyla cephelerde ve iç mekânlarda üç boyutlu görsellerin oluşturulması; istenen mesajın, firma kurumsal logolarının öne çıkarılması skypanel ombrae ile mümkün oluyor. Özellikle yapılarda enerji verimliliği kontrollerinin de kritik bir konu haline gelmesiyle, ürünümüzün hava akımını yönlendirme, ısı yer değiştirmesi, gürültü engelleme ve güneş kontrol gibi özellikleri yapı sektörü için daha yüksek önem taşıyor.

Alüminyum kompozit panel ürünümüzde de 2020 yılı için özel renk ve desenlerimizi çok yakında pazara sunmayı hedefliyoruz. Şu anda tasarım çalışmalarımız ve numune üretimlerimiz tamamlandı. Çok yakında yeni kataloglarımız ile desenlerimizin tanıtımını gerçekleştireceğiz.

Son dönemde PVC Pencere ve Kapı Sistemlerinde maksimum ısı ve ses yalıtımını sağlayan yeni ürünümüz olan Inova sürme sistemlerimizin tanıtımını gerçekleştirdik ve çok güzel geri dönüşler aldık. Ayrıca Avrasya Kapı ve Pencere Fuarında ilk olarak tanıtımını gerçekleştirdiğimiz yeni monoblok panjur sistemimizi yakın dönemde pazara sunarak tanıtım faaliyetlerini gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Bayilik sisteminiz hakkında bilgi verir misiniz?

Her bir iş kolumuzun müşteri segmentasyonu ve hizmet verdikleri pazarların ihtiyaçları birbirinden farklılık gösterdiğinden, tek bir satış kanalı yapımız bulunmuyor. Örneğin PVC Profil iş birimimizde kendi markamızla üretip pazara sunduğumuz ASAŞPEN UPVC Pencere ve Kapı Sistemleri ürün grubumuz için münhasır bayilikler üzerinden satışlarımızı gerçekleştirirken, Alüminyum Yassı Mamuller iş birimizde satışlarımızın çok büyük bir kısmı direkt yurt dışında faaliyet gösteren büyük üretici firmalara gerçekleşiyor. 

ASAŞ markasıyla pazara sunduğumuz Alüminyum Mimari Sistemler ve Panjur & Kepenk Sistemleri ürün gruplarımız için yetkili uygulamacı, satıcı ve distribütör satış ağımız bulunuyor. Alüminyum Endüstriyel Ürünler iş birimimizde satışlarımızı yurt içi ve yurt dışında faaliyet gösteren büyük üretici firmalara gerçekleştiriyoruz.

İhracat oranlarınız nedir?

2019 yılını %54 ihracat, %46 yurtiçi satış olarak tamamladık. ASAŞ 6 kıtada 90’dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Ana pazarlarımız doğal olarak alüminyüm ve PVC ürünlerinin çok kullanıldığı Avrupa ve Kuzey Amerika ülkeleri. Bu ülkelerdeki raylı sistemler, otomotiv, ambalaj, inşaat, beyaz eşya gibi birçok sektördeki müşterilerimize ihracat gerçekleştiriyoruz.

2020 yılı içinde yurtiçinde ve yurtdışında katılım sağlayacağınız fuarlar nelerdir?

Hedefimizde ihracat payımızı her geçen gün arttırarak ülkemiz ekonomisine maksimum katkıyı sağlamak var. 2020 bütçe planımız için de 2 tanesi yurtiçinde olmak üzere toplam 13 fuara katılma hedefimiz bulunuyor. Almanya, Brezilya, USA, İspanya gibi dünyanın birçok farklı ülkesinde gerçekleşen hizmet verdiğimiz raylı sistemler, otomotiv, alüminyum, inşaat vb. sektörlerine yönelik önde gelen fuarlara katılım planımız söz konusu. Ancak içinden geçmekte olduğumuz belirsiz durum dolayısıyla yurtdışında katılmayı planladığımız kış ve bahar dönemindeki  fuarlarda bir erteleme ve iptal süreci söz konusu. Sonbahar dönemindeki fuarlar için de şimdiden bir öngörüde bulunmak mümkün görünmüyor.

2020 yılı hedef, plan ve beklentilerinizden bahseder misiniz?

2020 yılına öncelikle  hedeflerimiz  verimliliğimizi arttırmak, sürdürülebilir büyümemize devam etmek  ve ihracat payımızı arttırmak vardı. Ancak Covid 19 pandemisinin başlamasıyla birlikte daralan pazar koşullarında  üretimimizin verimli şekilde  devam etmesi, işletme sermayesinin  daha iyi yönetimi ve  tüm iş ortaklarımızla tedarik zincirinin kesintisiz devamı önceliğimiz haline geldi.

TALSAD’ın yeni yönetim kurulunda yer aldınız. Öncelikle sizi tebrik ediyoruz. Dernek çalışmaların hakkında bilgi verir misiniz? 

Türkiye alüminyum sektörü  ana mamul üretimi, ekstrüzyon, haddeleme, döküm, biyet ve külçe üretimi, iletken endüstrisi, mimari ve endüstriyel uygulamalar ile son derece geniş bir alanda hizmet veriyor.

TALSAD bünyesinde sektör dinamiklerinin takip edilerek sektörün ihtiyacı olan gelişim alanlarının tespit edilerek güçlendirilmesi, ilerleme planlarının oluşturulması, sektör içi farkındalık ve veri kalitesinin geliştirilmesi, sektör önceliklerinin ve sorunlarının ilgili resmi üye kuruluşlarla paylaşılması, Türk alüminyum sektörünün dünyadaki benzer kuruluşlar nezninde temsili, Türkiye’nin dünya ve bölge pazarlarındaki payının artması için projelerin geliştirilmesi, tanıtım çalışmaları ve fuarların orgnize edilmesi ve katılımların sağlanması gibi çok geniş çaplı çalışmalar yürütülmektedir.

Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederiz. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mıdır?

Win&ARTProje ve ALU&Art Dergileri ekibine, okurlarına ve  ailelerine sağlık dolu günler diliyorum.

 

ASAŞ Celebrates Its 30th Anniversary in the Sector 

We had an interview with ASAS General Manager Derya HATIPOGLU, a member of the new board of directors of TALSAD, about the structuring, activities, product ranges, export rates, dealership systems of their company and TALSAD works.

asas rop 64b